Compare

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris

France

Study in France with Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris

Please enter your details on the below form

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris History

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris also known as CNSMDP, Conservatoire de Paris, and Paris Conservatory is a French music school located in the city of Paris. The school was established in 1795 as Conservatoire de Musique and is currently a part of PSL Research University.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris Programs, Courses, and Schools

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris offers undergraduate and graduate programs in String Quartet, Saxhorn, Saxophone, Bass Trombone, Trumpet, Tuba, Violin, Cello, Accordion, and Dance.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris also offers programs in Sound Professions, Music Composition, Musical Training and Education, Organ and Church Music, Jazz and Percussion, and Oboe.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris Campuses

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris has an urban campus located in Avenue Jean-Jaurès in Paris, France. The campus houses a number of student centric facilities and academic departments in purpose built buildings. The campus also enjoys proximity to various amenities such as banks, cafes, restaurants, and retail stores.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris offers modern classrooms and recital rooms, practice and dance rooms, rehearsal rooms, and well-equipped library. The campus also houses the recording studio, concert halls and auditoriums, and student recreational spaces.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris Achievements

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris is ranked 5th globally to study Performing Arts by QS World university rankings by subject in year 2021. The school is highly rated for its academic and employer reputation by QS.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris is also ranked top Performing arts school in the country by various publications. The school is also accredited by the Ministry of Higher Education, Research and Innovation of France.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris USP

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris offers a range of international exchange programs at partner institutions globally and participates in global research networks including the Erasmus+ program.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris also offers competitive tuition fee structures and has a low acceptance rate. The school is associated with the Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Lyon.

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris Notable Alumni

Hector Berlioz (French composer), Pierre Boulez (French composer), Nadia Boulanger (French composer), and Georges Bizet (French composer).

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris Application Requirements

2.9
GPA

Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris Deadlines

Deadlines may vary for each program. Please visit the program page for specific requirements

No data available. Coming soon!

Reach Out

209 Avenue Jean Jaurès, 75019 Paris, France,France