Compare

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes

Study in France with Ecole nationale superieure de chimie de Rennes

Please enter your details on the below form

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes History

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes abbreviated as ENSCR is a French engineering school located in the city of Rennes. The school was established in 1919 as Polytechnic Institute of Brittany and adopted its present name in 1959. It currently enrols approximately 1000 students.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes Programs, Courses, and Schools

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes offers a range of graduate programs and Engineer diplomas in Chemistry and Technology for the Living, Environment, Processes and Analysis, Molecular Chemistry, Solid-state Chemistry and Materials, and Water Quality and Treatments in addition to Doctoral Programs in a wide range of subjects.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes also offers research opportunities in a number of subjects including Organic Chemistry and Interfaces, Organometallics, Materials and Catalyses, Chemistry and Process Engineering, Theoretical Inorganic Chemistry, and Solids Chemistry and Materials.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes Campuses

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes has an urban campus located in the city of Rennes in Brittany, France. The campus is a modern and comprises of a number of purpose built buildings housing the administrative and faculty offices, student facilities, and academic departments.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes offers modern teaching facilities including lecture theatres and seminar rooms in addition to well-equipped laboratories for scientific and engineering research. The campus also houses numerous dining options, student clubs and union, and halls of residence.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes Achievements

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes is ranked amongst top institutions globally to study Chemical Engineering by ARWU Academic Ranking of World Universities. The Webometrics University rankings ranks the school 148th nationally.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes is also an ISO 9001 certified institution and is accredited by the Ministry of Higher Education, Research and Innovation of France and European Network for Accreditation of Engineering Education. The school is ranked 142nd nationally by UniRank university rankings.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes USP

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes is a member of several professional bodies including CGI Conférence des grandes écoles, Conference of Directors of Grandes Ecoles de Bretagne, UniR Project, Gay-Lussac Federation, and CDEFI.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes also partners with various universities abroad including University of Southern Denmark, Abo Akademi, University of Seville, University of Valencia, and University of Chemistry and Technology Prague to facilitate International exchange programs.

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes Notable Alumni

Romain Gautier (Researcher), Helene Olivier-Bourbigou (French chemist), Thibault Gendron (Researcher), and Julie Anne C Alexandre (Researcher).

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes Application Requirements

3.1
GPA

Ecole nationale superieure de chimie de Rennes Deadlines

Masters: May

Deadlines may vary for each program. Please visit the program page for specific requirements

No data available. Coming soon!

Reach Out

11 Allée de Beaulieu, 35708 Rennes, France,France