Compare

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique

Study in France with Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique

Please enter your details on the below form

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique History

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique also known as ISAE-ENSMA is a French graduate engineering school located in Poitiers. The school was established as Institut de Mécanique et d’Aérotechnique de Poitiers in 1945 and adopted its present name in 1948. It currently enrols over 800 graduate students.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique Programs, Courses, and Schools

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique offers a range of graduate programs such as Master of Science in Aeronautical Mechanics and Energetics and International Masters of Science in Turbulence in collaboration with ENSI Poitiers and Centrale Lille.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique also offers joint Masters Degrees with Poitiers University in Aeronautical and Terrestrial Transportation, High Performance Materials, and Computer Science in addition to Diplome d'Ingenieur.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique Campuses

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique has an expansive campus located in Chasseneuil-du-Poitou near Poitiers in France. The campus houses a number of buildings with state of the art facilities. The campus comprises of a number of academic departments, research centers, and modern teaching facilities.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique offers lecture theatres and well-equipped scientific and engineering laboratories, computing and IT facilities, student lounges, student clubs and halls of residence, sports halls and courts, and dining options in addition to health and fitness facilities and recreational spaces.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique Achievements

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique is ranked amongst top 200 institutions globally to study Mechanical Engineering by ARWU Academic Ranking of World Universities. ARWU also ranks the school amongst top 15 in France for Mechanical Engineering.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique is also ranked 105th overall in the country by Webometrics University Rankings. The school is also ranked 160th nationally by UniRank university rankings.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique USP

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique is accredited by the Ministry of Higher Education, Research and Innovation of France and has a selective admission policy and low acceptance rate. The school also offers affordable tuition fee structure and a few scholarships to its students.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique is a member of several professional bodies including ISAE, Polymeca, PEGASUS, GE4, PFIEV, and SIAE Tianjin. The school also partners with a number of universities globally to facilitate international student exchange.

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique Notable Alumni

Lionel Guérin (French executive), Jacques Santrot (French politician), Hervé Stevenin (Aquanaut), and Frédéric Pierucci (French author).

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique Application Requirements

3.2
GPA

Ecole nationale superieure de mecanique et daerotechnique Deadlines

Deadlines may vary for each program. Please visit the program page for specific requirements

No data available. Coming soon!

Reach Out

Poitou-Charentes, France,France